Een VoIP telefooncentrale

by beheer, 18 december 2018

Ik werk op de IT-afdeling van een reisorganisatie in Nederland. Het bedrijf is slechts drie jaar oud, maar is snel aan het groeien. We kunnen goedkoop vliegreizen en overnachtingen inkopen en combineren dit tot een pakket voor de klant. Het is voor klanten vaak voordeliger om bij ons een pakket te kopen, dan zelf een reis samen te stellen. Elke dag verschijnen er nieuwe aanbiedingen op de website en we hebben reizen naar veel verschillende landen en steden. Vaak houd ik mij bezig met opdrachten die te maken hebben met verschillende IT-systemen, of de website, maar dit keer moest ik de mogelijkheden van een VoIP telefooncentrale onderzoeken. Het komt regelmatig voor dat klanten ons opbellen, vaak ook vanuit het buitenland. Soms hebben klanten vragen over de reis, omdat ze bijvoorbeeld het adres van een hotel zijn vergeten, of wanneer er iets niet klopt bij het hotel. We hebben ongeveer dertig mensen werken op de klantenservice en die zijn dag en nacht bereikbaar. Ook hebben we accountmanagers die in contact zijn met de hotels, vliegtuigmaatschappijen en andere bedrijven. Zij werken meestal vanuit Nederland, maar moeten ook regelmatig naar het buitenland. Mijn manager had al eens eerder gewerkt met een VoIP telefooncentrale bij zijn vorige baan en wilde onderzoeken of dit ook voordelen voor ons had. Ik kreeg de opdracht om dit uit te zoeken, want hij had hier geen tijd voor. Ik had nog nooit met een VoIP telefooncentrale gewerkt, waardoor ik mij eerst inlas over de voor en nadelen van dit systeem. Ik wilde een aantal bedrijven gaan benaderen en aan hun vragen wat ze voor ons konden betekenen.  

Een VoIP telefooncentrale via Voicedata

Ik ging op zoek naar verschillende bedrijven die konden helpen met een VoIP telefooncentrale en al snel vond ik veel verschillende partijen. Onze klantenservice is al best groot en we verwachten dat het de komende jaren snel blijft doorgroeien. Daarom is het voor ons belangrijk dat een bedrijf deze groei aankan en we altijd bereikbaar blijven. Een van de bedrijven die ik vond was Voicedata, ik vond hun via hun website voicedata.nl. Ik vroeg een gesprek aan bij dit bedrijf, zodat we konden bespreken wat ze voor ons konden doen. Ik vertelde over onze klantenservice, de bereikbaarheid en dat we ook accountmanagers hebben die veel reizen. Voicedata vertelde me over de verschillende mogelijkheden voor een telefooncentrale en wat ze voor ons kunnen doen. Ze konden zorgen dat we betere telefoontarieven zouden krijgen en dat het onderhoud bij dezelfde partij zou zijn die de lijnen levert. Voor onze accountmanagers konden ze een systeem opzetten zodat ze altijd bereikbaar zijn via een telefoonnummer. Als ze aan het reizen zijn, dan wordt een gesprek automatisch doorgestuurd naar hun mobiele telefoon. Daarnaast konden ze garanderen dat ze een groei in het aantal servicemedewerkers aankonden en dat ze altijd bereikbaar zijn. Ik vergeleek het aanbod van Voicedata met andere partijen en het was duidelijk dat het aanbod van Voicedata het beste was. We besloten om samen te gaan werken met Voicedata.

Erg blij met Voicedata

De medewerkers van Voicedata installeerden de VoIP telefooncentrale en we konden hier al snel gebruik van maken. In het begin was het voor veel medewerkers wennen om hier mee te werken, maar hun supportafdeling stond altijd voor ons klaar. We ondervinden nu al veel voordelen van het werken met Voicedata. Wilt u graag een VoIP telefooncentrale voor uw bedrijf, dan raden wij Voicedata aan

  • Door hun betalen we minder aan telefoontarieven
  • Onze accountmanagers zijn altijd bereikbaar, ook als ze aan het reizen zijn
  • De supportafdeling van Voicedata staat altijd klaar om ons te helpen bij vragen