Waarom is CRM zo belangrijk voor bedrijven?

by beheer, 2 september 2019

Uiteindelijk draaien bijna alle bedrijven in Nederland op de verkoop van een dienst of product. Sommige bedrijven verkopen hun diensten of producten rechtstreeks aan consumenten, andere bedrijven doen alleen zaken met andere bedrijven. Welk soort bedrijf je ook hebt, klantrelaties zijn ontzettend belangrijk. Je klanten bepalen immers de omzet en de winst van je bedrijf en het is essentieel dat je je klanten tevreden houdt. Communicatie is daarin het sleutelwoord. Je klanten willen gehoord worden en willen snel contact als er iets niet in orde is. Gelukkig zijn daarvoor tegenwoordig verschillende tools op de markt, die je helpen bij het opvolgen van klantverzoeken en andere contactmomenten. Customer Relation Management, ook wel CRM genoemd, wordt dan ook steeds belangrijker voor bedrijven. Grote organisaties hebben zelfs hele afdelingen opgezet om voldoende aandacht te kunnen geven aan CRM. Of je nu een klein of groot bedrijf bezit, CRM is ongetwijfeld in jouw ogen ook van groot belang. Wil je hierin een automatiseringsslag maken of ben je op zoek naar prettige software die jou en je personeel ondersteunt? Dan is teamleader wellicht iets voor jou. Deze software biedt je de mogelijkheid al je klantcontact vast te leggen en te monitoren, waardoor het eenvoudiger wordt om klantcontact te onderhouden. Zo voorkom je dat klanten niet of te laat worden teruggebeld en je bedrijf teleurgesteld links laten liggen. 

Boost je CRM met teamleader

Hoe kan teamleader jouw bedrijf nu ondersteunen op het gebied van CRM? teamleader biedt je op het gebied van CRM de volgende opties:

  • database voor al je contacten
  • gedeelde kalender voor alle gebruikers
  • gespreksgeschiedenis eenvoudig opslaan en terugvinden

Je hebt met teamleader al je contacten op een enkele plek staan en kunt deze eenvoudig terugvinden. Bovendien zie je direct welke contactmomenten er al zijn geweest, ook als verschillende werknemers dat contact hebben gelegd. Het volgende telefoontje kan door elke medewerker worden gepleegd, omdat de informatie die al bekend is met enkele muisklikken op te vragen is. De klant voelt zich zo echt gehoord. Dat is CRM op zijn best. Wij helpen je graag met het opzetten van jouw persoonlijke CRM systeem dat jouw bedrijf echt verder helpt.

Andere mogelijkheden

teamleader is niet alleen een CRM systeem, maar heeft nog een aantal andere handige tools voor je in petto. Zo houd je eenvoudig alle bestede uren bij per project, waardoor facturatie simpel wordt. Daarnaast kun je ook gebruik maken van de project management tool in het programma en is er een mobiele versie beschikbaar voor iedere gebruiker. Zo neem je teamleader altijd met je mee, ook als je onderweg bent of bij klanten bent. Flexibel werken en je administratie op orde houden doe je met teamleader, of het nu om je klanten en CRM gaat, of om facturatie. Meer weten over teamleader? Kijk dan op de website voor meer informatie. Je kunt vandaag nog een gratis proefversie aanvragen waarmee je een maand lang gebruik maakt van teamleader.nl. Als je besluit de betaalde versie te gaan gebruiken betaal je per maand of per jaar, naar gelang het aantal gebruikers. Je betaalt dus nooit te veel.